Tuesday 29 January 2013

Skybox

 Skybox Satellite TV

Apa itu SKYBOX F3/F5? 

Bagi sape yg berminat nak tgk siaran Astro Full Channel. (Kecuali Astro First dan HD channel)
Apa yang anda perlukan?
1. Piring Satelit (Piring Astro pun OK)
2. Internet Connection – Streamyx / P1 / Mobile Broadband >512kbp & Stabil
3. Perlu ada 1 port di Router untuk disambung ke Dreambox / atau OpenBox.
4. Setting semua siap. Just Plug and Play.

Kelebihan Skybox
1. Skybox  pakai HD. Gambar  cantik  (pakai plug 3 wayar merah,puting, kuning).
2. Boleh rekod macam Astro beyond.
3. Boleh baca subtitle.
4. Skybox boleh dijadikan sebagai Video Player. Cerita yang didownload daripada internet yg memakai format Avi / Mkv / Mp4 boleh dimainkan di Player Skybox F3


Ehh.. ni tak salah disisi undang-undang ke??
Jwpn : TAK SALAH. Untuk pengetahuan, Skybox F3 nie macam komputer juga ada memori ada motherboard dan lain-lain. Ia bukanlah 100% TV satelit yg hanya guna piring tertentu, tetapi dia memerlukan sambungan LAN dari modem. Jadi dari sudut ini ia tidaklah menyalahi akta. Ibarat kata melihat TV online di Internet. Bezanya Skybox F3 direka khusus utk menarik line internet direct ke sambungan piring utk dapatkan siaran televisyen tertentu.

Akta Komunikasi dan Multimedia 1998
Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 merupakan satu Akta berkenaan undang-undang siber dan dibentuk sebagai satu rangkakerja bagi campurtangan kerajaan Malaysia dalam memantau industri komunikasi dan multimedia. Aktiviti-aktiviti dan perkhidmatan-perkhidmatan yang dikawal di bawah Akta ini termasuk penyiaran tradisional, telekomunikasi dan perkhidmatan atas talian, termasuk kemudahan dan rangkaian yang digunakan dalam memberikan perkhidmatan tersebut, serta kandungan yang dibekalkan menerusi kemudahan-kemudahan dan rangkaian tersebut. Bagaimanapun, tiada peruntukan di dalam Akta ini yang membenarkan penapisan Internet. Di bawah Rang Jaminan MSC Malaysia (MSC Malaysia Bill of Guarantees), Kerajaan Malaysia berikrar tidak akan menapis Internet.
Dalam usaha mengekang penyebar khabar angin menggunakan komunikasi elektronik, peruntukan Seksyen 233 menyebut seseorang boleh didenda “tidak melebihi RM 50,000.00 atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi satu tahun atau kedua-duanya dan hendaklah juga boleh didenda selanjutnya RM 1,000.00 bagi setiap hari kesalahan itu diteruskan selepas pensabitan.”
Namun semakan ke atas peralatan Skybox F3, Dreambox dan Openbox di dapati ia menggunakan talian internet. Kerajaan Malaysia telah berikrar tidak akan menapis kandungan internet di Malaysia.
Hanya dengan langganan RM250 SETAHUN = RM20.80 SEBULAN!!!!
Untuk maklumat lanjut sila  hubungi saya di talian
0137715689 / 0192635689 ( Fauzi )

No comments:

Post a Comment